Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź. Koniec tymczasowego jednotoru

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź. Koniec tymczasowego jednotoru
 Od poniedziałku po czteromiesięcznej przerwie ruch na trasie tzw. Łódzkiego Tramwaju Regionalnego realizowany będzie bez utrudnień. Linia odzyska bowiem swoją standardową przepustowość – zlikwidowany będzie krótki odcinek jednotorowy w centralnej części ŁTR. 

ończą się trwające od czerwca utrudnienia na jednym z dwóch najważniejszych ciągów tramwajowych w mieście. Trasa ŁTR przecinająca miasto w osi północ – południe odzyskuje bowiem swoją podstawową przepustowość. Czwartek był ostatnim dniem funkcjonowania krótkiego odcinka jednotorowego na skrzyżowaniu z przebudowywaną trasą W – Z. W weekend zostaną odbudowane i przyłączone do sieci tory w podstawowym przebiegu.

Fakt ten jest godny odnotowania o tyle, że kończy historię pierwszego od lat tymczasowego toru tramwajowego w Łodzi. Zastępczy przejazd został wybudowany równolegle do normalnego torowiska i umożliwiał kursowanie tramwajów przez rozkopane skrzyżowanie. Zmiany, które odczuwał pasażer, były dotkliwe – konieczne było rozrzedzenie kursów i przesunięcie jednego z najistotniejszych przystanków w mniej dogodne miejsce – ale i tak nie mogły się równać z całkowitym wstrzymaniem ruchu.

Swoją najważniejszą rolę odcinek odegrał podczas wakacji, gdy ciąg ŁTR był rozerwany na dwie części z powodu prac na położonej niedaleko tymczasowego toru ulicy Żwirki. Wahadłowe tramwaje jadące po al. Kościuszki kończyły wówczas bieg na zaimprowizowanym przystanku kończącym jednotor. Pasażerowie musieli przejść ok. 250 metrów, by dostać się na prowizoryczny kraniec drugiej linii obsługiwanej składami dwukierunkowymi. Gdyby nie zdecydowano się na budowę tymczasowego toru, linia Z2 musiałaby kończyć się przed skrzyżowaniem z remontowaną al. Mickiewicza i przymusowy spacer wydłużyłby się o kolejne 400 metrów.

 
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5